Asa..
Am cautat..am vizionat...si asta urmeaza:
Cica este un basm popular..dragutz..hehehhe.
Si isi are originea din antichitate..mai exact perioada greco-egipteana(nu eu am zis-o :) si pe domnisoara o chema Rhodopis si prima oara a aparut in scrieriile istorice(BC) a unui anume Strabo (istoric bineinteles).
O alta varianta apare si in A.D. 860. Pe aceasta domnisoara istoricii o stiu sub numele Ye Xian, si apare in Miscellaneous Morsels from Youyang de Tuan Ch'eng-Shih unde apare iar tema prtrivirii pantofului mai ales ca iei au si obiceiul mutilarii picioarelor la femei unde cu cat ai laba piciorului cu atat ai mai multe sanse sa-ti gasesti un sot bun. :)..cine s-ar fi gandit ca totul sta in talpa picioarelor. Saracele manechine care poarta 40-41 :((.
Cea mai cunoscuta versiune este scrisa de un autor francez Charles Perrault in 1697, bazata pe un basm de Giambattista Basile ca La Gatta Cenerentola in 1634. O alta versiune foarte cunoscuta in care fata are numele Aschenputtel s-a inregistrat de germanii Brothers Grimm in secolul 19th .
Si in concluzie este povestea unei fete chinuita de familie (si de societate asa putea sa completez..succesul ei constand in marimea talpii) disperata sa-si gaseasca un sot cu stare si viitor...si viseaza la cel mai bun. E bine sa ai perspective..ahhahahah

Si avem:

Poor Cinderella (1934)


da...cu preferata mea Betty Boop...o sa-l vad maine impreuna cu o serie intreaga de filme cu ea.
am mai gasit o versiune An Awkward Cinderella (1914), un film mut alb-negru lansat pe 26 iulie(de ziua mea :). Regizor?Otis Turner
dar versiunea asta cred ca nu o sa o vad ..ca multe altele gasite.:(((

o alta versiune care pare foarte interesanta:

Cinderella (1977)


si ar mai fi acest desene animat...dragalas